Saturday 17 February 2007

Dział "obsługi" klienta w Centralwings

Takiego maila wysłałem do działu obsługi klienta Centralwings:

Witam serdecznie,

przedstawię problem z jakim się borykam od paru miesięcy, oczywiście pomijając fakt, że moim największym problemem jest łatwowierność, która skłoniła mnie do zaufania Centralwings. W grudniu zarezerwowałem lot z Dublina do Łodzi, w maju dostałem emaila o takiej treści:

Wiadomość automatyczna od CENTRALWINGS: Lot C0 264 DUBLIN-LÓDŹ w dniu 25 maj 2006r. został anulowany. Prosimy o pilny kontakt z Call Center pod całodobowym nr tel. (022) 558 00 45.

Wkrótce potem skontaktował się ze mną ktoś z obsługi klienta i jako, że połączenie Dublin - Łódź zostało zlikwidowane zaproponowano mi zwrot pieniędzy na kartę kredytową. Tutaj zaczęły się problemy, gdyż okres oczekiwania na zwrot miał być 14-21 dni, a dzisiaj jest 22 czerwca i pieniędzy nadal nie ma. W tym czasie kontaktowałem się z biurem obsługi klienta trzykrotnie...rozmawiałem z miłymi paniami: Izabela (nazwisko) i Kaliczyńska (nazwisko) Nie mogły jednak nic wskórać poza tym, że dowiedziały się iż przelew został dokonany 8 czerwca.

Pieniędzy nadal nie ma.

Załączyłem 3 pliki które dostałem od Państwa, gdyż na moje nieszczęście zanim dowiedziałem się, że lot się nie odbędzie jeszcze przekładałem go...stąd 3 pliki.

Przy okazji chciałbym zaznaczyć jak bardzo żałosny jest fakt, że muszę wypełniać lukę komunikacyjną pomiędzy Paniami dostępnymi pod telefonem tzw. Centrum obsługi a Obsługą klienta do której właśnie piszę emaila. Jak już wspomniałem panią z centrum obsługi, mam nadzieję że centralwings lepiej traktuje swoich pracowników niż klientów do których jest ustawiony swoją dupą wielką jak silnik odrzutowy.

Z poważaniem,
Łukasz (nazwisko)

18 comments:

Diav said...

Czy jest jakiś rss na tym blogu? Chętnie przeczytam dalej tę historię, jednakże podejrzewam, że jeśli autor dodaje dwie notki na miesiąc - to zwyczajnie o tym zapomnę ;). Rss byłby mile widziany :)

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

Czytałam już wiele opinii o Centralwings i ten blog tylko je potwierdza. Po przeczytaniu całej historii chyba jednak dopłacę 50PLN i wyruszę w podróż do Londynu liniami WizzAir, który ma o niebo lepsze recenzje. Pozdrawiam. Mimo wszystko, iż w to nie wierzę, życzę aby historia skończyła się pomyślnie dla ciebie

Anonymous said...

Witam. A oto kolejne potwierdzenie braku profesjonalizmu Centralwings. Moj maz pracuje w powazanej firmie brytyjskiej, ktora zajmuje sie miedzy inymi obsluga Klienta Polskiego. Ostatnio skontaktowal sie z Centralwings w celu zaproponowania barteru powierzchni reklamowych na firmowych stronach internetowych. Pismo wyslane do Centralwings bylo, jak wszystkie oficjalne pisma businessowe, bardzo polite. Odpowiedz Specjalisty d/s Marketingu Centralwings brzmiala natomiast bardzo kolokwialnie:"chyba sredni deal? D.W." Coz za profesjonalizm. Osoba odpowiadajaca na maila musiala skonczyc wiele kursow dotyczacych relacji B2B! Czego wymagac o telefonistow obslugujach klientow, jezeli tzw. "gora" nie potrafi grzecznie i stosownie do sytuacji odpowiedziec innej (i to skad inad istotnej na rynku Brytyjskim) firmie. O zgrozo, Centralwings prawdopodobnie zafundowal wszystkim swoim wartosciowym pracownikom jednostronny bilet na Wyspy, pozostajac z reka w nocniku czyli rubbish staffem na pokladzie swojej "super firmy".

Anonymous said...

Pomocny jest Urząd Lotnictwa Cywilnego Komisja Praw Pasażerów - kontaktujcie się z nią i pamiętajcie domagajmy się odsetek za zwłokę oraz zwrotu dodatkowych kosztów

Anonymous said...

Centralwings anulowalo niedawno lot z Krakowa do Londynu mnie i mojej zonie. "Przyczyny operacyjne". Ciekawe... Najciekawsze bylo to, ze tego samego dnia odbyl sie jednak lot Centralwings, ale kiedy zadzwonilem do centrum obslugi z pytaniem jak to mozliwe, odpowiedzieli mi, ze to za lot z poprzedniego dnia, ktory... zostal anulowany. Super. Dodam tylko, ze nie jest to pierwszy raz kiedy CW zmienilo nam godziny odlotu. Naszym znajomym niedawno zreszta tez. Ten anulowany lot byl na pewno naszym ostatnim z ta linia. Z calego serca zycze im zeby ta polityka obrocila sie przeciwko im. Na szczescie konkurencja na rynku jest duza.

Anonymous said...

Witam!
Jestem kolejną osobą niezadowoloną z usług CW i po moich doświadczeniach z tymi liniami mogę stwierdzić, że korzystałam z ich usług 2 razy: pierwszy i ostatni :)
We wrześniu zarezerwowałam bilet na lot 22.12.07 do Cork i z powrotem do W-wy 01.01.08 Owszem, zawieźli mnie do Cork, oczywiście z opóźnieniem, ale powrót okazał się problemem. 29 grudnia zadzwoniła do mnie pani z CW oznajmiając mi, że lot z 01.01 został skasowany i mam lecieć 02.01 i być w W-wie o 11.00, co było niemożliwe ponieważ jak większość polaków zaczynałam pracę od rana 2 stycznia. Pani nie mogła, oczywiście, mi ni jak pomóc. Zadzwoniłam więc do Obsługi Klienta, gdzie miły pan, po wielkiej dyskusji, oznajmił mi, że mogą mi jedynie zwrócić połowę ceny biletu. Co oczywiście mnie nie satysfakcjonowało, ponieważ nowy bilet w innych liniach był znacznie droższy. (nie po to rezerwuje się bilety 3 mies. wcześniej, żeby później do nich dopłacać) Ale, cóż, byłam zmuszona zgodzić się na tę opcję. Ponownie zadzwoniłam do jakiegoś konsultanta poprosiłam o zwrot pieniędzy, a na pytanie jaka to będzie kwota dowiedziałam się, że nie będzie to jednak połowa ceny biletu. Oczywiście przełączenie do kogoś wyżej, np. jakiegoś managera nigdy nie jest możliwe. Ogólnie rozmowa z panem X (bo nie chciał mi podać swojego nazwiska, chociaż ma taki obowiązek) była bardzo nieprzyjemna. Na moje stwierdzenie, że tracą mnie jako klienta a ze mną dodatkowych pięciu pan mi oznajmił, że będą mieli pięciu innych lepszych.
W ciągu 14 dni roboczych po tym nieprzyjemnym telefonie miałam otrzymać zwrot kosztów. Termin minął wczoraj a pieniędzy na koncie nie było, więc znowu tam zadzwoniłam, a nowy pan konsultant oznajmił mi, że przelewu nie było bo niemiły pan x nie dopełnił swoich obowiązków i nie wziął ode mnie kompletnych danych. Mam otrzymać pieniądze w ciągu 7 dni od 28.01. Zobaczymy.
Aha wspomnę jeszcze na zakończenie, że lot z Cork do W-wy z dnia 01.01 został skasowany już 14.10.07 a poinformowali mnie o tym 29.12.07
Także apeluję do wszystkich, którzy mają zamiar skorzystać z usług centralwings. ZASTANóWCIE SIę 2 RAZY zanim to zrobicie

Anonymous said...

hmm.. wczoraj dostałam info od CW że odwołują lot, który kupiłam z dublina do krakowa i dlatego proszą o kontakt. Pomijam juz, że to ja musze do nich dzwonić, ale dzwonię i nikt się nie zgłasza pod zadnym z podanych numerów w biurze obslugi klienta. przeczytawszy "wspomnienia" innych poszkodowanych, juz blado widze odzyskanie pieniążków, ale bede oczywiście próbować - no i dołaczam do grupy zrobionych na szaro przez CW. To rzeczywiscie wygląda na świadomą politykę firmy od-LOT'u, by robic "biznes" na oszustwach. ciekawe zjawisko, w polskich realiach nienowe, ale brawurowo wybrane, zapewne z pełną świadomością, że i tak mogą sobie na to pozwolić, bo nie ma na nich mocnych... nie ma? a może jednak są :) P.S.odwołam się do literatury i zacytuję hasło zagrzewające do walki, w myśl zasady, że w grupie siła : "kupą mosci panowie!" - na gów**ne linie powinno pomóc. Oby!

Anonymous said...

Hej,
To wszytsko bardzo smutne co czytam. Bo wlasnie zostalam postawiona w takiej samej sytuacji. Moj lot z Dublina do Katowic mial sie odbyc za 2 tygodnie. Anulowany zostal w jedna i druga strone.Na podane numery nie da sie dodzwonic... Po przeczytaniu waszych postow, doszlam do wniosku ze od razu zwroce sie po jakas pomoc prawna a nie bede sie z nimi uzerac. pozdrawiam

Anonymous said...

Te linie to kompletna amatorka. Moj lot rowniez zostal odwolany i caly czas czekam na pieniadze. Podaje sprawe do Sadu i Urzedu Lotnictwa Cywilnego,, bo to juz sa kpiny.

Anonymous said...

Do nich nie idzie sie dodzwonic, mozna stracic majatek na 'czekanie na polaczenie z konsultantem', szczegolnie jesli sie dzwoni z zagranicy.
W tej 'firmie' panuje chyba caly czas KOMUNA, a Panie telefonistki po kazdej rozmowie z klientem maja przerwe na kawe.
Czas aby wkroczyla tam INSPEKCJA PRACY!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

Po 2 tyg. prob udalo mi sie dzis do nich dodzwonic w zwiazku z anulowaniem mojego lotu. Lot mial byc wczoraj a ja dodzwonilam sie dopiero dzis. Zapytalam Pania z oslugi klienta, czy moge przelozyc lot na inny termin. Usluszalam, ze moga mi zaproponowac zmiane tylko powrotnego lotu, gdyz ten w jedna strone odbyl sie juz wczoraj??????!
Zaden samolot Centralwings nie wylecial wczoraj do Poznania, od pewnego czasu wszystkie loty sa wstrzymane do tego miasta!
Ale ze wczoraj byla sroda to znaczy ze lot sie odbyl mimo ze zaden samolot do Poznania nie wystartowal!!! to jest jakas paranoja!!!
Moze ta firma ma jakies super niewidzialne samoloty, albo ktos tu ma nierowno pod sufitem.
o ile mi wiadomo zgodnie z polskim prawem konsumenta za niewykonana usluge zwraca sie klientowi pieniadze w CALOSCI!!!!!
Poczekam te 14 dni roboczych w czasie ktorych powiinnam otrzymac zwrot kasy, ajesli nie otrzymam dolacze do grona osob zwracajacych sie o pomoc do wyzszych wladz!
Polecam pracownikom tej firmy sprawdzenie w slowniku znaczenie wyrazu ODBYL SIE bo tu chyba niektorym myli sie fikcja z rzeczywistoscia!!!!!

ula said...

jestem ciekawa jak skonczyla sie twoja historia ze zwrotem pieniedzy za lot, bo jak czytam twoja historie to jakbym o sobie czytala. wysylam nagminnie maile do customer.service@blabla.bla i nie dostaje odpowiedzi!

Anonymous said...

nieźle im pojechałeś z tym meilem ^^

Anonymous said...

ostatnio anulowali wszystkie loty EDI-GDA i GDA-EDI od listopada do marca, a dzisiaj wszystkie od połowy września...

Anonymous said...

To samo mam z centralwings , nie oddają kasy za bilet, ja nie będę się z nimi pierdolił. jeśli wiadomo że nie oddają kasy wielu klientom, to składam pozew do sądu. I raz dwa zapłacą z kosztami adwokata.

Scarlet Nijinsky said...
This comment has been removed by the author.
Scarlet Nijinsky said...
This comment has been removed by the author.